zaterdag 7 december 2013

Kerstfilms. Vlogmas day 7.

0 comments
 
Ik hou van kerst en een ding wat ik echt heel leuk vind zijn de kerstfilms. Hier is een lijstje met de must-see kerstfilms!



The Polar Express. 
Kerstavond. Terwijl een jongen in slaap probeert te vallen hoort hij het geluid van een trein. Wanneer hij naar buiten stapt ziet hij een immense trein, die de naam The Polar Express draagt. Een conducteur met een snor stapt uit een wagon en vraagt of hij op de trein wil stappen. Het jongetje twijfelt even maar springt alsnog op de trein, zo beleven hij en de andere kinderen een onvergetelijk avontuur. (bron: wikipedia) 
Waarom vind ik deze film zo leuk? 
Het verhaal is leuk en grappig. Deze film heb ik een paar keer gezien op de basisschool maar hij blijft echt heel leuk! 
Cijfer: 9



Home Alone.
Met Kerst vertrekt de familie McCallister samen met een oom en tante en hun kinderen voor een paar dagen naar Parijs. Oom en tante overnachten met hun kinderen bij de McCallisters en het hele huis is vol, terwijl iedereen koortsachtig aan het inpakken is. In de drukte is iedereen kortaangebonden en Kevins oudere broer Buzz plaagt hem. Als Kevin boos wordt en zijn zelfbeheersing verliest, wordt hij voor straf naar boven gestuurd. De volgende ochtend vertrekt de familie vroeg, en vergeet in alle drukte Kevin.
Onderweg komen ze erachter dat ze Kevin vergeten zijn. In paniek proberen ze een vlucht terug naar huis te regelen, maar dat gaat niet rond de Kerstdagen. Kevin ontwaakt later die ochtend in een leeg huis en merkt dat hij helemaal alleen is. En geen volwassenen betekent... geen regels. (bron: wikipedia)
Waarom vind ik deze film zo leuk?
Het verhaal is, net zoals de bovenste, heel grappig. Het is gewoon een geweldige kerstfilm. 
Cijfer: 8.5
Elf.
Een baby kruipt in de zak van de Kerstman terwijl hij speelgoed levert aan een weeshuis op een kerstavond. De baby wordt ongewild meegenomen naar de Noordpool, waar Papa Elf (Bob Newhart) vrijwilligers zoekt om hem op te voeden. De baby heet Bubby (Will Ferrell) en wordt zonder te vertellen en zonder bewustzijn dat hij eigenlijk als mens is grootgebracht, totdat zijn enorme omvang en beperkte capaciteiten om speelgoed te maken Papa Elf noodzaken hem de waarheid te vertellen. De oude elf onthult dat Buddy geboren werd als zoon van Walter Hobbs (James Caan) en Susan Wells en ter adoptie aangeboden is en dat Walter niet wist dat Buddy werd geboren. Hij legt uit hoe Susan later overleed en dat Walter nu werkzaam is bij een kinderboekenbedrijf in New York City. Santa vertelt Buddy dat Walter op "de ondeugende lijst" staat, maar stelt niettemin Buddy voor om zijn vader in New York te vinden. (bron: wikipedia) 
Waarom vind ik deze film zo leuk? 
Om eerlijk te zijn... ik heb deze film nog niet gezien. Ik heb alleen wel de mening gehoord van Alfie (youtube: pointlessblog) & Zoe (youtube: Zoella) en die vonden de film echt amazing. Het lijkt mij ook echt een leuke film. 
Cijfer:  9, denk ik. 
Love Actually. 
Love Actually is een romantische komedie die zich afspeelt in de periode voor kerstmis. In de film worden verschillende koppels en hun liefdesleven gevolgd die ieder op hun eigen manier liefde en vriendschap beleven.(bron: wikipedia)
Waarom vind ik deze film zo leuk?
Het is een romantische komedie en dat soort films vind ik sowieso wel leuk. Dat het dan ook nog de favoriete film van Harry Styles (One Direction) is, maakt het extra leuk. 
Cijfer:  8.5
Belle en het Beest; Een Betoverend Kerstfeest.
De film speelt zich af tijdens de eerste film, tussen de scène waarin het Beest Belle redt van de wolven en het moment dat hij haar laat gaan. Belle woont nog altijd in het kasteel en het personeel probeert wanhopig haar en het beest verliefd op elkaar te laten worden om de vloek te verbreken. Kerstmis staat voor de deur en dit lijkt de ideale gelegenheid om de twee dichter bij elkaar te brengen. Het Beest verbiedt echter kerstmis omdat hij tijdens de kerstdagen in een beest is veranderd door de tovenares en dus slechte herinneringen heeft aan deze feestdag. Belle en het personeel spannen samen om zijn mening te veranderen. (bron: wikipedia)
Waarom vind ik deze film zo leuk?
Ik vind de film gewoon grappig hahah, niet echt leuk xd.
Cijfer: 7

A Muppets Christmas: Letters to Santa.
Op kerstavond brengen de Muppets hun brieven gericht aan de Kerstman naar het postkantoor. Ze veroorzaken grote chaos in de sorteerhal, waardoor een aantal brieven niet wordt verstuurd, waaronder het verlanglijstje van hun buurmeisje Claire (Madison Pettis). Op aandringen van Gonzo gaan Kermit, Fozzie en Rizzo met hem mee naar de noordpool om de achtergebleven brieven persoonlijk te overhandigen. Wanneer ze na veel moeite uiteindelijk op hun bestemming aankomen blijkt de Kerstman (Richard Griffiths) al te zijn vertrokken om zijn cadeaus te bezorgen. Hij hoort de Muppets echter kniezen en keert om, zodat hij de brieven in ontvangst kan nemen. Hij geeft de Muppets een lift terug naar huis, waar zij de kerst doorbrengen met Claire en haar moeder, wat eigenlijk het enige was wat Claire wenste. (bron: wikipedia)
Waarom vind ik deze film zo leuk?
De muppets zijn natuurlijk hartstikke leuk! Vooral met kerstfilms, ik heb deze zelf niet gezien maar het lijkt me een leuke film!
Cijfer: 8

Dit was VLOGMAS DAY 7. Nog 16 dagen tot KERSTAVOND WHOOOOE. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff